Strona główna Porady Kosmetyczne opakowania produktowe – jak firmy z ich pomocą budują wizerunek marki?

Kosmetyczne opakowania produktowe – jak firmy z ich pomocą budują wizerunek marki?

Autor: lek. med. Izabela Piłsudska

Opakowania produktowe dla kosmetyków przykuwają wzrok i zachęcają potencjalnego klienta do zakupu. Wiele dużych marek wypromowało swoją działalność właśnie dzięki pudełkom! Jakie trendy panują w branży opakowań na kosmetyki?

Opakowania produktowe w branży zdrowotnej

To, co przyciąga klientów w branży zdrowotnej, to nie tylko skład danego preparatu, ale także wygląd jego opakowania. Leki i suplementy diety są najczęściej pakowane w kartonowe opakowania lub w szklane buteleczki. To wygodne, ekonomiczne i praktyczne rozwiązanie, które doskonale zabezpiecza produkty zdrowotne w trakcie transportu do klienta.

Opakowanie ma za zadanie uchronić towar przed uszkodzeniem, a także zapewnić produktom estetyczną prezentację na sklepowej lub aptecznej półce. Najczęściej wykorzystywane są pudełka z bielonej tektury, ale nie ma tutaj ściśle określonej zasady.

Opakowania produktowe na kosmetyki – trendy e-commerce

Kartonowe opakowania produktowe (verpackungen bedrucken) pojawiają się także w branżach kosmetycznych. Dobrym przykładem jest firma Yope. Producent naturalnych kosmetyków do ciała korzysta z usług firmy Packhelp.de. Stworzone we współpracy z Packhelp opakowania prezentują się naprawdę dobrze! Dzięki temu, że zostały one wyposażone w uchwyt, pudełka te są bardzo praktyczne.

Inna firma, która pakuje swoje produkty w pudełka z uchwytem to The Beach People. Producent luksusowych mydeł wyposażył opakowania produktowe w eleganckie lniane sznureczki. Design pudełek jest minimalistyczny – dominują dwa kolory – biel i czerń.

Dobre pudełko wyróżnia czytelność, odpowiednio zastosowana kolorystyka i oryginalność

Pudełka na kosmetyki, leki lub suplementy diety są zazwyczaj tworzone seriami. W ten sposób cała edycja specyfiku ma bardzo spójną identyfikację wizualną i jest łatwo rozpoznawalna na rynku. To, co je wyróżnia, to czytelna nazwa producenta oraz stylowa, ale stonowana, kolorystyka.

Kolory opakowań mogą się różnić w zależności od rodzaju kosmetyku/suplementu/diety – przykładowo kosmetyki do twarzy mogą mieć inne etykiety niż te do ciała. Producenci naturalnych artykułów mogą dodatkowo podkreślić ich charakter poprzez zastosowanie tektury Kraft w naturalnym, brązowym kolorze. Spójność kolorystyczna sprawia, że klientom łatwiej jest się rozeznać w produktach firmy.