Opakowania produktowe dla kosmetyków przykuwają wzrok i zachęcają potencjalnego klienta do zakupu. Wiele dużych marek wypromowało swoją działalność właśnie dzięki pudełkom! Jakie trendy panują w branży opakowań na kosmetyki?
To, co przyciąga klientów w branży zdrowotnej, to nie tylko skład danego preparatu, ale także wygląd jego opakowania. Leki i suplementy diety są najczęściej pakowane w kartonowe opakowania lub w szklane buteleczki. To wygodne, ekonomiczne i praktyczne rozwiązanie, które doskonale zabezpiecza produkty zdrowotne w trakcie transportu do klienta.
Opakowanie ma za zadanie uchronić towar przed uszkodzeniem, a także zapewnić produktom estetyczną prezentację na sklepowej lub aptecznej półce. Najczęściej wykorzystywane są pudełka z bielonej tektury, ale nie ma tutaj ściśle określonej zasady.
Kartonowe opakowania produktowe pojawiają się także w branżach kosmetycznych. Dobrym przykładem jest firma Yope. Producent naturalnych kosmetyków do ciała korzysta z usług firmy Packhelp. Stworzone we współpracy z Packhelp opakowania prezentują się naprawdę dobrze! Dzięki temu, że zostały one wyposażone w uchwyt, pudełka te są bardzo praktyczne.
Inna firma, która pakuje swoje produkty w pudełka z uchwytem to The Beach People. Producent luksusowych mydeł wyposażył opakowania produktowe w eleganckie lniane sznureczki. Design pudełek jest minimalistyczny – dominują dwa kolory – biel i czerń.
Pudełka na kosmetyki, leki lub suplementy diety są zazwyczaj tworzone seriami. W ten sposób cała edycja specyfiku ma bardzo spójną identyfikację wizualną i jest łatwo rozpoznawalna na rynku. To, co je wyróżnia, to czytelna nazwa producenta oraz stylowa, ale stonowana, kolorystyka.
Kolory opakowań mogą się różnić w zależności od rodzaju kosmetyku/suplementu/diety – przykładowo kosmetyki do twarzy mogą mieć inne etykiety niż te do ciała. Producenci naturalnych artykułów mogą dodatkowo podkreślić ich charakter poprzez zastosowanie tektury Kraft w naturalnym, brązowym kolorze. Spójność kolorystyczna sprawia, że klientom łatwiej jest się rozeznać w produktach firmy.